Skicka blommor
Köpvillkor

Köpvillkor

Blommor

Alla våra buketter, arrangemang och plantor är ett hantverk från våra lokala florister. I alla produkter har vi försökt att använda oss av blommor och växter som är tillgängliga. Sortimentet kan växla mellan olika florister. Sortimentet växlar även beroende på vilken säsong som blommor finns tillgängliga. Om en blomma eller växt inte är tillgänglig kommer den att ersättas av en liknande blomma eller växt med samma färg och form. Under storhelger och högtider kan utbudet av blommor variera från butik till butik, beroende på tillgänglighet hos grossister. Våra florister gör självklart alltid sitt yttersta för att motsvara den beställda produkten.


Beställning och leverans
Blommorna levereras alltid i god tid till begravningen, minst en timme innan begravningen startar. För att kunna garantera leverans av blommor och band måste vi ha beställningen minst tre helgfria dagar innan begravningen. Om blommor beställs efter garantitiden kan vi inte garantera vilka blommor som levereras men vi gör vårt yttersta för att säkerställa leverans. Om band beställs efter garantitiden kan vi inte garantera leverans av band. Vid dessa tillfällen kommer kostnaden för bandet att läggas på buketten tillsammans med ett kort för att säkerställa leverans.
I de fall beställaren själv fyller i begravningsuppgifterna ska uppgifterna vara fullständiga och korrekta, för att eventuell felleverans eller leveransförsening skall ersättas.


Produktbeskrivning
Vi strävar efter att de levererade blommorna skall motsvara produktbilderna, men avvikelser kan förekomma beroende på tillgänglighet på orten och i butiken. Tänk på att blomsterbinderi är ett hantverk och mindre skillnader kan förekomma. Tillgången på blommor varierar efter säsong och i det fall floristen inte kan få tag i en viss blomma ersätts denna med likvärdig. Band ingår aldrig i produkterna utan väljs till separat. Även om du inte väljer att ha ett band eller kort i beställningen medföljer alltid ett litet kort till produkten med din hälsning.


Serviceavgift
Produktvärdet inkluderar ett neutralt kort och en serviceavgift.


Sekretess
Euroflorist Sverige AB behandlar all information konfidentiellt. Beställarens uppgifter måste vara korrekt ifyllda då vi kan behöva komma i kontakt med personen. Euroflorist Sverige AB lämnar inte ut eller säljer uppgifter till tredje part utan att ha fått tillstånd från beställaren själv. Undantaget är vissa uppgifter rörande beställningen, som görs tillgängliga för Begravningsbyrån. Dessa uppgifter är; beställd produkt, beställarens namn samt hälsningsfras på band eller kort.


Betalning
Vi erbjuder dig som kund betalningsalternativet "kort" och säkerheten vid betalning på vår hemsida är högsta möjliga. Alla kortbetalningar på Euroflorist Sverige AB hanteras av ett ackrediterat och säkert e-handelföretag. Betalningssättet Kort kräver ett giltigt kort, samt att det är godkänt via banken för internetköp.


Orderbekräftelse

När beställningen är klar får du en bekräftelse på din skärm och därefter skickas även en orderbekräftelse till din e-post. Du kan också få en orderbekräftelse genom att ringa Euroflorist på 46 (0)406 288 851 eller maila begravning@euroflorist.se.


Falska beställningar och Bedrägeri
Alla bedrägerier eller försök till bedrägeri, samt falska beställningar rapporteras till polisen och de rättsliga myndigheterna.


Nedladdning och distribution av innehåll
All nedladdning från Euroflorist ABs hemsidor sker på en risk. Vårt innehåll inklusive bilder är skyddade enligt copyrights lagar. Alla bilder på hemsidan ägs av företaget och all kommersiell användning av bilder eller plagiat av text utan vår tillåtelse är strängt förbjuden. Om du önskar använda våra bilder eller text är du välkommen att kontakta oss.


Behandling av personuppgifter
De personuppgifter som du lämnar till Euroflorist i samband med en beställning via vår hemsida blommatillbegravning.se behandlas av oss för att vi ska kunna genomföra din beställning samt för vår fakturering och redovisning. När du gör en beställning behandlar vi de uppgifter som du själv lämnar, men vi registrerar även det IP-nummer från viket beställningen görs. Vi kommer sedan att dela mottagarens kontaktuppgifter (namn, telefonnummer och postadress) med den av våra anslutna florister som levererar din beställning. Floristen kommer också att få del av ditt namn och telefonnummer, så att floristen vid behov kan komma i kontakt med dig angående leveransen. Vi använder också dina personuppgifter för vår egen marknadsföring, men vi säljer aldrig dina eller mottagarens uppgifter till utomstående.

Personuppgiftsansvarig är dpo@euroflorist.com. För mer information om hur vi hanterar personuppgifter, se vår Integritetspolicy.


Euroflorist Sverige AB
Bellevuevägen 46
217 67 Malmö

Vänligen använd ordernummer eller betalnings-ID vid all korrespondens, så att vårt svar till dig inte fördröjs i onödan.

Integritetspolicy
EUROFLORIST SVERIGE AB

Personlig information är just det, personlig. När du delar med dig av dina personuppgifter till Euroflorist gör du förmodligen det för att du ska beställa från oss, och då har du också rätt att veta hur vi hanterar dina uppgifter. Därför kommer här en förklaring.

1. Data
Euroflorist använder bara personlig information som vi får direkt av dig, t.ex. då du beställer en produkt eller en service av oss.

Vi använder följande uppgifter:

- Avsändares och mottagares namn samt adress
- Telefonnummer
- Faktureringsadress
- E-mailaddress
- Betalningsinformation
- IP-adress

Som du säkert förstår behöver vi uppgifter om leveransadress, så att vi kan leverera din beställning till den du vill överraska.

Du kan välja att registrera dig som kund hos oss. Förutom dina personliga uppgifter sparar vi då också det användarnamn du registrerar. Anledningen till det är att underlätta för dig så att du slipper fylla i dina uppgifter på nytt varje gång du gör en beställning. Du kan när som helst själv ändra dessa uppgifter.

2. Säkerhet
All information du ger oss skyddas med hjälp av den mest avancerade tekniken, så att ingen obehörig ska kunna komma åt den. Behöver vi dela med oss av uppgifter till andra företag kräver vi att de behandlar och skyddar uppgifterna på ett likvärdigt sätt. Företagen får endast använda uppgifterna för det syfte för vilket de delades.

3. Tid för lagring
Vi behåller dina uppgifter så länge som det krävs för att vi ska kunna utföra ordern och därefter i ytterligare max två år (Läs mera här). Därefter raderas uppgifterna, såvida vi inte genom lagkrav är tvungna att spara dem längre. T.ex. kräver lagen att vi sparar betalningsinformation i sju år.

4. Ändamål
Vi använder de uppgifter du ger oss för olika ändamål.

Leverans
Uppgifterna du lämnar behövs för att kunna genomföra din order. I en del fall lämnar vi uppgifter vidare till så kallad ”tredje part”, för att säkerställa att din order hanteras på bästa sätt. Du kan läsa mer om tredje part här.

Reklam
Att godkänna att vi skickar reklam via e-mail och sociala medier, är ett bekvämt sätt för dig att hålla dig uppdaterad om våra produkter och vår service.

Nyhetsmail och SMS
Genom att registrera dig för våra nyhetsmail och SMS-utskick kan du vara säker på att alltid få ta del av erbjudanden, rabatter och nyheter. Efter att du handlat hos oss kan vi använda din e-mailadress och telefonnummer till att skicka ut nyhetsmail och SMS med reklam för de av våra produkter och tjänster som vi tror är relevanta för dig, även om du inte har skrivit upp dig för att få vårt nyhetsbrev/SMS. Samtliga nyhetsmail och SMS innehåller dock alltid en länk med vilken du när som helst kan avsäga dig fler mail och SMS -meddelanden, eller ta en paus från våra utskick.

Frågor
Har du frågor om ex. din leverans kan du ställa dessa via ett kontaktformulär där du ombeds att lämna en del uppgifter. Du väljer själv vilken information du skickar till oss och informationen sparas endast så länge som det behövs för att vi ska kunna besvara dina frågor fullt ut. Vi vill självklart hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

Platsdata
För att kunna ge dig bra service behöver vi ibland tillgång till din platsdata (GPS). Blir det aktuellt ber vi alltid först om din tillåtelse.

5. Tredje part
Ibland kan vi dela med oss av data till företag vi samarbetar med, så kallad tredje part, för att kunna genomföra din order.

5.1 Tjänster för navigation och kartbildsfoto, som t.ex. Google Maps, kan behandla och lagra platsdata. Det finns möjlighet för Google och Apple att använda denna data, vilket Euroflorist inte kan påverka. Vill du veta mer om detta hänvisar vi till respektive företags integritetspolicy.

5.2 När du gör en order eller registrerar dig hos oss, delar vi vid behov med oss av den data som är länkad till ditt användarnamn, till tredje part. Detta görs endast om det krävs för att uppfylla vårt avtal med dig eller om vi är skyldiga att göra det enligt lag. Vid t.ex. misstänkt bedrägeri eller missbruk av vår site, kan vi lämna ut personliga data till ansvariga myndigheter.

5.3 För att kunna optimera vår webbsida och göra den så enkel att använda och så personlig som möjligt, använder vi oss av statistikverktyg som t.ex. Google Analytics, som undersöker hur du använder siten. Självklart har vi noggrant utformade avtal med företagen som tillhandahåller dessa tjänster/verktyg, som säkerställer att användarens personliga integritet inte kränks och att t.ex. IP-adresser anonymiseras.
Vill du veta mer? Klicka här.

6. Tredje land
En del av de företag vi samarbetar med är baserade i länder utanför EU. Lagarna i dessa länder ger inte alltid samma skydd för personuppgifter som EU:s bestämmelser och därför har vi ingått avtal med företagen där de åtar sig att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

7. Cookies
Vi använder cookies för att optimera webbsidan och din upplevelse där samt i marknadsföringssyfte. Vill du veta mer om cookies och hur du inaktiverar dem? Klicka här.

8. Tredje parts webbsidor
Vår webbsida kan innehålla länkar till andra webbsidor. Vi kan inte påverka dessa webbsidor och inte heller garantera att företagen som äger dem hanterar data på samma säkra sätt som vi gör. Därför rekommenderar vi att du läser deras integritetspolicy innan du använder sidorna.

9. Uppdatering av integritetspolicy
För att kunna hålla dig informerad om hanteringen av persondata kan vi komma att behöva uppdatera vår integritetspolicy och rekommenderar därför att du läser den regelbundet.

10. Granska, ändra, ta bort data eller ställa frågor?
Du kan begära att få granska, ändra, ta bort eller överföra den data vi har om dig. Du kan t.ex. kontrollera att dina uppgifter är korrekta. Vill du veta vilken data du gett oss tillåtelse att använda, eller vill du att vi ska sluta behandla alt. begränsa behandlingen av data, kan du begära detta. Det betyder att om du gett ditt samtycke kan du ta tillbaka det när du önskar. Vill du veta hur detta går till eller om du har frågor om Euroflorists integritetspolicy, är du välkommen att kontakta ansvarig för vår datahantering. Skicka ett e-mail till unsubscribe@euroflorist.com.

11. Klagomål
Naturligtvis hjälper vi dig gärna om du har ett klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifterna. Du kan kontakta vår dataskyddsansvarig (DPO) för detta. DPO övervakar och rådgör Euroflorist av behandling av personuppgifter. Du kan nå DPO genom att skicka ett e-postmeddelande till dpo@euroflorist.com. Du kan även lämna in ett klagomål till den så kallade Dutch Data Protection Authority som övervakar behandlingen av personuppgifter.